مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 13:122022-02-02سياسي

روابط میان «دوشنبه» و «تهران» در سطح مطلوب قرار دارد 


وزیر امور خارجه تاجیکستان روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را مطلوب عنوان کرد.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان این مطلب را امروز در نشست مطبوعاتی بیان کرد.

سراج الدین مهرالدین در این نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح فعالیت های دولت تاجیکستان در زمینه سیاست خارجی طی سال 2021 برگزار شد، نخستین سفر رسمی خارجی سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به تاجیکستان در شهریورماه سال جاری(18-17سپتامبر2021)را مهم خواند و گفت که در این سفر بیانیه مشترک سران دو کشور و همچنین هشت سند همکاری به امضا رسید که برای توسعه روابط دوجانبه مهم می باشند.

وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان در خصوص چشم انداز روابط میان ایران و تاجیکستان در سال 2022، اظهار داشت: سفر رییس جمهور محترم ایران به تاجیکستان به صورت عمده روی روابط و تجدید سیاست خارجی دو کشور در قبال یکدیگر تمرکز داشت که خوشبختانه شاهد توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فنی و فرهنگی در پی این سفر می باشیم.

مهرالدین در ادامه با مطلوب عنوان کردن سطح روابط میان دو کشور، تاکید کرد: تاجیکستان همیشه خواهان گسترش مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بوده و کوشش می نماید تا همکاری ها بیش از از پیش قوی تر و گسترش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط میان «دوشنبه» و «تهران» در سطح مطلوب قرار دارد 

روابط میان «دوشنبه» و «تهران» در سطح مطلوب قرار دارد